Primjer dobre prakse

Prikaz

Kako ponovo zavoljeti čitanje? Kako vratiti izgubljenu ljubav prema knjizi i lijepoj riječi?

Ida Zukanović Šimunović, mag. prim. educ. Osnovna škola ,,Vladimir Nazor'' Slavonski Brod. ida.zukanovic@skole.hr

Odlučili smo se pozabaviti ovim problemom pa se naša škola prije dvije godine uključila u projekt Čitamo mi, u obitelji svi. Riječ je o nacionalnom projektu poticanja obiteljskoga čitanja kod učenika trećih i četvrtih razreda u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara. Cilj je projekta potaknuti čitateljske navike učenika, unaprijediti njihove čitalačke sposobnosti, ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjega obrazovanja te razvijanje ljubavi prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom i zabavnom provođenju slobodnoga vremena. Projektu smo se pridružili na prijedlog knjižničarke.

Projekt je osmišljen po načelu “putovanjaˮ knjižnične naprtnjače od jednoga do drugoga učenika 3. razreda. Knjižnična naprtnjača, u kojoj je sedam zanimljivih knjiga za djecu i roditelje, gostuje u obitelji učenika pet dana. Djeca, zajedno s članovima obitelji, čitaju odabrane knjige u intimnoj atmosferi doma, razgovaraju o pročitanom, druže se, a lijepe doživljaje zajedničkoga čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova. Djeca su pokazala velikozanimanje za ovakav način čitanja i prve povratne informacije pokazale su da se trud isplatio i da je zadovoljstvo bilo veliko. U želji za nastavkom pozitivnogaučinka na čitanje, proučavajući oruđa i odslušane webinare te dobivene potvrde za StoryJumper, uslijedio je nastavak. U projekt su bili uključeni učenici četvrtoga razreda, školske godine 2018./19. Prvi zadatak kojemu smo pristupili bile su registracije učenika, uz roditeljske suglasnosti, dodavanje učenika u virtualni razred, slanje roditeljima prijavne liste kako bi učenici mogli raditi i od kuće te je naša avantura počela. Nakon što su učenici u sklopu INE (Informatika) dobiliosnovna znanja rada u samom programu, tj. oruđu, vrlo su lako počeli stvarati svoj svijet mašte, kreativnosti i jezičnoga izražavanja. Zadatak na kojemu su učenici počeli bila je naša poznata spisateljica Ivana Brlić-Mažuranić i njezine poučne priče za cijeli život. Zadatak je odrađen po skupinama. Svaka skupina imala je zadatak pročitati svoje dvije priče i u StoryJumperu stvoriti slikopričukoju će predstaviti ostatku razreda koji nije pročitao iste. Zadatak je bio natjecateljskoga karaktera. Rok koji su učenici imali na raspolaganju bio je mjesec dana. Vrijeme smo dogovarali u hodu. Osim rada u školi, učenici su se nalazili kod kuće i odrađivali svoje zadatke. Trebalo je priču prvo predstaviti u osam slika stripa, zatim svaku sliku popratiti tekstom i na kraju u svaki list dodati zapis glasa kako bi i mlađi uzrast mogao pratiti slikopričuna istoimenoj internetskoj adresi. Ono što je oruđe učinilo zanimljivim to je da nudi veliki broj mogućnosti te sam kao učitelj mogla predlagati možda bolja rješenja ili pomagati u dijelu u kojemu bi oni naišli na poteškoću pomoću komentara. Kada je zadatak završio projekt smo predstavili prvo u razredu, zatim roditeljima, a onda uz njihov pristanak i široj javnosti. 

Svi radovi nalaze se na policama StoryJumpera koji nudi mogućnost kupnje istih u različitim oblicima. Učenici su bili oduševljeni i sretni. Vjerujem da se ovim činom vratio mali komadić želje i ljubavi za čitanjem, za knjigom i lijepom riječi.

Slika 1: Učiteljski profil (https://www.storyjumper.com/profile/idazs).

Primjer učeničkih radova:

 

Učenički rad možete komentirati, isprintati kao slikopriču i podijeliti poveznicu s prijateljima.

Slika 3: Popis autora slikopriče (posveta).

Slika 4: 1. i 2. stranica slikopriče Šuma Striborova.

Slika 5: 3. i 4.stranica slikopriče Šuma Striborova.

Slika 6:  5. i 6. stranica slikopriče Šuma Striborova.

Slika 7: 7. i 8. stranica slikopriče Šuma Striborova.

Svi ostali radovi dostupni su na sljedećim poveznicama i u knjižnici StoryJumpera na www.storyjumper.com.

Slika 8: Slikopriča Bratec Jaglenac i sestrica Rutvica/Jagor.

Slika 9: Slikopriče Sunce Djever i Neva Nevičica/Regoč.

Slika 10: Slikopriče Šuma Striborova/ Ribar Palunko i njegova žena.

Slika 11: Slikopriče Lutonjica Toporko i devet Župančića/Kako je Potjeh tražio istinu.

Učenički su radovi na sljedećim poveznicama: 

https://www.storyjumper.com/book/search/q/Ribar palunko 

https://www.storyjumper.com/book/search/q/Sunce djever 

https://www.storyjumper.com/book/search/q/jagor 

https://www.storyjumper.com/book/index/68142625/ŠUMA-STRIBOROVA 

https://www.storyjumper.com/book/search/q/Toporko 

https://www.storyjumper.com/book/index/68144955/Kako-je-Potjeh-tražio-istinu

https://www.storyjumper.com/book/index/68144325/Regoč 

https://www.storyjumper.com/book/index/68145135/Bratec-Jaglenac-i-sestrica-Rutvica