Martina Gavran

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku,

dislocirani studij u Slavonskom Brodu

martinag.2208@gmail.com

Projekt Active, Attractive And Interactive eU Mathematics

Živimo u 21. stoljeću, u vremenu kada tehnologija napreduje nezamislivom brzinom, u vremenu kada se većina komunikacije, poslovnih obveza pa čak i proces obrazovanja odvijaju putem tehnologije. Za mlađe naraštaje, koji uz tehnologiju odrastaju, to nije nikakav problem, dok starijim generacijama tehnologija može stvarati određene probleme koji mogu rezultirati smanjenjem motivacije za posao.

Skupina profesora matematike, engleskog, fizike i tehničke struke su pokušali promijeniti negativan stav ili, blaže rečeno, pomoći nastavnicima i profesorima da se lakše nose sa suvremenom tehnologijom.

Intervjuom  s Marijanom Zarožinski saznala sam kako su pokušali povećati motivaciju za ulaganje vremena i truda u bavljenje informacijsko – komunikacijskom tehnologijom.

Možete li nam se predstaviti?

Zovem se Marijana Zarožinski i profesorica sam matematike u Industrijsko – obrtničkoj školi u Slavonskom Brodu. Diplomirala sam na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu 2009. godine, poslovnu i financijsku matematiku. Prvi posao me odveo na zamjenu u Srednju školu „Matija Antun Reljković“ i ubrzo prelazim u Industrijsko- obrtničku školu, odakle se nadam otići u mirovinu!

Možete li reći nešto o projektu koji ste proveli?

Projekt je osmišljen u sklopu programa Erasmus+, KA2-Strateška partnerstva. Osmišljavanjem projekta, partneri su usmjerili svoje napore u ispunjenje nekih prioriteta i zahtjeva Europske komisije, kao što je poticanje inovativnih pristupa nastavi korištenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija s posebnim naglaskom na matematiku.  

Kako ste došli na ideju projekta? (Što Vas je navelo da ovaj poduhvat?)

Na etwinning portalu ( www.etwinning.net ) uočila sam jednu „sobu“ u kojoj se raspravljalo o motivaciji učenika za matematikom. Zajednički zaključak prisutnih bio je kako je motivacija mala ili je uopće nema, pogotovo u strukovnim školama, ali ne samo učenika nego i profesora, koji se teško snalaze s tehnologijom 21. stoljeća. Kako bismo povećali motivaciju učenika, zaključili smo da nastavnici trebaju biti motiviraniji i opušteniji kada je riječ o informacijsko – komunikacijskoj tehnologiji. Pa smo projektnu ideju usmjerili prema podizanju digitalne kompetencije nastavnika.

Koliko dugo je projekt trajao i tko je bio uključen u projekt?

U njemu je sudjelovalo 8 škola, što osnovnih, što srednjih iz 8 europskih zemalja: Španjolska, Portugal, Italija, Njemačka, Estonija, Litva, Hrvatska i Bugarska. Projekt je trajao dvije godine, od rujna 2015. do rujna 2017. Obuhvaćeno je 40- tak nastavnika matematike i 300- njak učenika.

Što je bio cilj projekta? Koji su rezultati projekta?

Cilj projekta bio je razviti i implementirati poučavanje i učenje matematike, prilagođeno sposobnostima i potrebama naših učenika, putem  suradnje i razmjene dobre prakse tijekom životnog ciklusa našeg partnerstva u osam partnerskih škola. Glavni rezultat projekta je digitalna platforma s materijalima izrađenim pomoću IKT-a, a koju su stvarali nastavnici matematike iz ovih 8 škola. Osim digitalne platforme, napravili smo i takozvani „ Metodički priručnik“ koji je zapravo, skup ideja i scenarija u obliku priprema za izvođenje nastave matematike za učenike dobi od 13 do 19 godina. Nadamo se da će priručnik biti odobren kao pomoćno nastavno sredstvo, ali kako smo u zakonskim promjenama, po tom pitanju ćemo morati biti jako strpljivi.

Jeste li imali posebne pripreme za provođenje ovog projekta?

Jesmo. Kad smo se odlučili prijaviti projektnu ideju na program Erasmus+, uslijedilo je nekoliko mjeseci pisanja projektne prijave pod koordinatorstvom škole iz Bugarske, grada Targovište.

Jesu li aktivnosti i rezultati projekta javno dostupni?

Priručnik, kao i svi digitalni materijali mogu se pronaći na Moodle platformi projekta http://www.e-mathematics.eu/, a sve aktivnosti projekta su zabilježene na You Tube kanalu, Facebook stranici kao i na web stranici projekta.

Nešto posebno za kraj?

Ponosni smo što je naša škola bila dio ove velike matematičke priče te se nadamo u budućnosti sličnom iskustvu. Također, svakom bi preporučila da se prepusti aktivnostima ovog programa. Svakog nastavnika očekuje profesionalni razvoj kroz projekte, kao i mnoštvo putovanja te novih poznanstava. Ne zaboravimo podizanje jezičnih kompetencija.

Voljela bih istaknuti da je ovaj projekt, godinu dana nakon završetka dobio oznaku „succes story“ koju daje Europska komisija kao primjer dobre prakse provođenja projekata.

        Dakle, osim što učenici trebaju biti motivirani za učenje, tako i nastavnici i profesori trebaju biti motivirani za prenošenje znanja, odnosno za podučavanje. Ako će oni koji trebaju biti motivirani i puni elana za prenošenje znanja, biti uplašeni i biti represivni prema novim spoznajama, pa tako i prema tehnologiji, proces obrazovanja i učenja neće postići puni potencijal. Ovo je odličan primjer kako je moguće promijeniti svijest prema onome prema čemu smo nepovjerljivi i što nas plaši.