IZVJEŠĆE S PRAKSE

Stručno-pedagoška praksa u OŠ ,,Lotrščak’’

AUTOR: Luka Pongračić

Osnovna škola Lotrščak privatna je katolička škola, koju su pokrenuli RINO institut i Katolička crkva. 2016./2017. je prva školska godina ovoj školi te se neke stvari još organiziraju i dopunjavaju, no nastava teče neometano i sve funkcionira normalno. U školi su dva razredna odjeljenja: čisti 1. razred sa 14 učenika i kombinirani 2./3. razred sa četiri učenika u 2.r i šest učenika u 3.r. U školi su zaposlena tri učitelja, od kojih jedan vodi produženi boravak. Peti je sat svaki dan osim četvrtka pisanje zadaće od toga dana. Tada svi učenici pišu zadaću uz pomoć učitelja i učitelja koji vodi boravak.

U Osnovnoj školi Lotrščak nastava traje od 9:00 do 13:20. Boravak je organiziran cjelodnevno, roditelji učenike mogu dovesti već od 6:30 od kad je dežuran jedan od učitelja. Od 7:30 do 8:30 učenici imaju pristup dvorani gdje jedan od učitelja organizira jutarnji sport. U 8:30 počinje doručak na kojemu su učenici u blagovaonici zajedno s djelatnicima škole. Ponedjeljkom, utorkom i četvrtkom prvi sat je TZK s početkom u 9:00, TZK imaju svi zajedno budući da škola ima samo 24 učenika te ga vode oba učitelja istovremeno. Pod satima TZK većinom igraju nogomet jer nemaju pomagala i sprave potrebne za tjelesni, a dvorana je nogometni teren s umjetnom travom. Početkom 2. školskog sata i u 12 sati vodi se razredna molitva koju izgovaraju svi učenici zajedno s učiteljem. Nakon nastave, učenici imaju ručak te organizirane izvannastavne aktivnosti koje traju do 16:30, a boraviti u školi mogu do 17 sati.

        Izvannastavne aktivnosti biraju sami učenici, a one su: španjolski jezik, gitara, informatika, sport, šah i gluma. Izvannastavne aktivnosti izvode profesori koji su vanjski suradnici škole.

Škola ima princip diferenciranog obrazovanja, svi učenici i zaposlenici su muški. Postoji također i ženska škola Ružičnjak koja je organizacijski povezana, samo se nalazi na drugoj lokaciji. Učenici se odgajaju i obrazuju u kršćanskom duhu uz tjedne kreposti. Svaki tjedan dolazi velečasni te individualno razgovara sa svakim od učenika. Nažalost nisam imao pristup tim razgovorima. Sustav mentorstva odvija se u suradnji s roditeljima. ,,Svaki je učenik jedinstven. Program mentorstva je temeljni alat osobnog pristupa svakom djetetu i neophodan za razvoj karaktera i osobnosti jer omogućuje prilagođavanje svakom djetetu. Svaki učenik dobiva mentora koja je za tu ulogu posebno osposobljen. S njime se učenik susreće dva puta mjesečno, a po potrebi i češće na kratko strukturiranom osobnom razgovoru u kojemu mentor pomaže učeniku da cjelovito vidi svoje potrebe i radi na sebi, te na taj način razvije svoje potencijale, intelektualne i ljudske. Područja koja se posebno njeguju jesu karakter, vježbanje u vrlinama, ciljevi učenja, duhovne potrebe i bilo koji problem s kojim se učenik trenutno susreće. Roditelji se također barem dva puta godišnje mogu sastati s mentorom kako bi zajedničkim snagama u istom smjeru radili na dobrobiti djeteta.” (http://os-lotrscak.hr/default.aspx?id=1194) Preuzeto sa stranica škole, ožujak 2017.

Sustav mentorstva još je u fazi definiranja i moglo bi se reći kako se još svi uhodavaju, no svakako donosi rezultate. Razgovori s oba roditelja i učenikom odvijaju se jednom mjesečno, no tim razgovorima nisam imao pristup. Mentori su učitelji škole i svaki učenik ima svojega mentora. Svi učenici nose jednake školske uniforme koje se sastoje od crnih hlača, polo majice s grbom škole te crne veste s grbom škole. Djelatnici većinom nose odijela. Sam sustav mentorstva izvrstan je korak prema individualnom pristupu svakome od učenika, ali i donosi više uključivanja roditelja u sam proces odgoja i obrazovanja njihove djece. Takvo što, bez obzira što trenutno nema konkretno mjerljive rezultate, pedagoški gledano ne može biti loše.