Andrej Maras, mag. prim. educ.

Osnovna škola Lotrščak

Folnegovićeva ulica 10, 10 000 Zagreb

andrejmaras24@gmail.com

Program otkrivanja talenata
i poticanja cjelovitog razvoja djece

 Virtograd u razrednoj nastavi

Osnovna škola Lotrščak u Zagrebu, inače prva osnovna škola za dječake u Republici Hrvatskoj, tijekom školske godine 2017./2018. bila je partnerska škola projekta Virtograd u razrednoj  nastavi -program otkrivanja talenata i poticanja cjelovitog razvoja djece. Spomenuti projekt vođen je pedocentrističkim načelima kao što su: jedinstvenost djeteta,usvajanje znanja i vještina, razvoj vrlina i navika potrebnih za uspjeh te poticanje kreativnosti i stvaralaštva. Vrijednost projekta u odgojno – obrazovnoj djelatnosti svojim pokroviteljstvom prepoznalo je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Osnovna škola Lotrščak njeguje obrazovni model personaliziranog pristupa svakom djetetu te je kao takva bila idealan centar odgojno – obrazovnog djelovanja na kojima počiva i sam projekt. Svrha samog projekta je pomoći djeci, roditeljima i stručnjacima koji rade s djecom izgraditi poticajno okruženje u kojem će svako dijete moći slobodno istraživati i otkriti svoje talente,razvijati ih i izgraditi samopouzdanje kako bi postiglo svoj puni potencijal kojim će graditi ispunjen život u sinergiji s drugima. Kako bi roditelji, ali i djelatnici,  Osnovne škole “Lotrščak” što uspješnije identificirali i sustavno razvijali učeničke talente, prošli su kroz brojne edukacije interaktivnog karaktera koje su bile sastavni dio projekta. Kroz različite radionice za učenike koje su osmišljene u skladu s psihofizičkim sposobnostima, učenici su imali priliku upoznati i Gardnerovu teoriju višestrukih inteligencija kao okvir za otkrivanje talenata te otkriti koje im je područje djelovanja najdraže, odnosno koji talent prepoznajemo kod samih sebe. Okosnicu projekta čini postavljanje kazališne predstave Čiji je crtež najljepši. Ovom aktivnošću, koja inače nije ništa novo u našoj nastavnoj praksi, došli smo do novih spoznaja na potpuno novi i djeci primjereniji način. Učenici su spoznali da je svatko vrijedan, poseban i jedinstven te da svatko od njih ima značajnu ulogu u nastanku predstave. Prije uvježbavanja predstave (fotografija 1) svaki učenik kroz radionice prepoznao je svoje talente koji su povezani s ulogom, opisom djelovanja i odgovornošću u nastanku predstave. Ovom aktivnošću naša škola iznjedrila je timove kostimografa, producenata, glazbenih urednika,novinara, scenografa (fotografija 2), rekvizitera, ali i ostalih vrijednih aktera u nastanku predstave. Tijekom cijelog projekta stavljen je naglasak na proces, a ne na krajnji cilj. Ovakvim pristupom rada učenici su učili metodom pokušaja i pogrješaka, ali i bolje upoznali jedni druge što je rezultiralo pozitivnom razrednom klimom. U svakom trenutku svaki tim (svaki učenik) znao je što je njegov zadatak i odgovornost što je svakako predstavljalo vrlo značajnu odgojnu komponentu u razvoju samopouzdanja, ustrajnosti, ali i samorefleksije.

Roditelji, učitelji,ali i svi ostali koji rade s djecom, pozvani su stvarati situacije i okruženje u kojemu će djeca moći ostvariti svoj puni potencijal koristeći svoje talente. Samo takvim pristupom rada odgojit ćemo autentične i karakterne pojedince koji će doprinositi društvu u cjelini.  

C:\Documents and Settings\MARAS\Desktop\vježba.JPG                                           C:\Documents and Settings\MARAS\Desktop\3.JPG

Fotografija 1.  Uvježbavanje predstave                                          Fotografija 2. Scenografi