PRIMJER DOBRE PRAKSE
Robotika u Osnovnoj školi ,,Antuna Kanižlića” iz Požege
AUTORICA: Ana Vondraček
Institut za razvoj i inovativnost mladih – IRIM ima za cilj razvoj digitalne i znanstvene pismenosti, tehnoloških i ostalih kompetencija u okviru STEM područja za mlade u Hrvatskoj i drugim zemljama, kako bi postali ravnopravni građani 21. stoljeća[1].Institut je prepoznat po svome velikome projektu Croatian Makers koji uključuje preko 360 škola i drugih ustanova kojima su donirali 1800 robota. Ciljevi ovoga projekta su osposobiti učenike za samostalnu i učinkovitu gradnju robota, izrađivanje programa za upravljanje robotima, korištenje programskih jezika te razvoj logičkih i kreativnih sposobnosti. Poučavanje učenika temeljnim principima robotike, njihovoj primjeni i vođenju robotskih modela pomoću računala, mikrokontrolera i daljinskim putem. Korištenje stečenih znanja i vještina u svakodnevnom životu. Brže i kvalitetnije rješavanje postavljenih zadataka te proširivanje znanja.
U 2015./2016. školskoj godini Osnovna škola ,,Antuna Kanižlića” pridružila se ovome projektu i provodi ju s učenicima predmetne nastave. Od ove školske godine projekt se provodi kao izvannastavna aktivnost Robotika s učenicima prvih razreda. Robotiku predaju nastavnik Informatike Igor Soldić i nastavnica Tehničke kulture Renata Marinić dva puta tjedno.
Croatian Makers liga
Dio projekta Croatian Makers je Croatian Makers liga pokrenuta 2014. Cilj Lige je uključiti robotiku, automatiku i programiranje u osnovnoškolsko obrazovanje. Natjecanje je podijeljeno u dvije kategorije: od 1. do 5. razreda osnovne škole te od 6. do 8. razreda, a platforma na kojoj se provodi Liga je mBot. Svaki sudionik natjecanja zadužuje svoj mBot s kojim se druži kroz cijelu natjecateljsku sezonu. Natjecanje se provodi u pet kola, a obavezno je sudjelovanje na barem četiri kola za sve prijavljene. Svi sudionici podijeljeni su u regionalne grupe, a natjecanja se organiziraju u regionalnim centrima diljem Hrvatske.
Izvor: Požeški portal 034portal.hr[2]
Prošle školske godine Osnovna škola ,,Antuna Kanižlića” bila je među 30 najboljih u RH. Održano je 5 kola. Prvi dio provodio se online u svakoj školi, a drugi dio u regionalnim centrima. Sudjelovali su učenici od 6. do 8. razreda. U svakom kolu bili su među najbolja 3 mjesta, što pojedinačno, što ekipno. Ove školske godine održano je jedno kolo Croatian Makers lige. Niži razredi se natječu u kategoriji od 1. do 5. razreda. Trenutno nema rezultata na razini regije/države. Na razini škole prva tri mjesta su osvojili učenici 1. razreda, a tek iza njih su petaši.
WER – Croatian Open
World Education Robotic kup (WER) pokrenut je u Kini 2000., a okuplja preko 500.000 natjecatelja godišnje u 30 zemalja. To je međunarodno natjecanje u robotici. Dio ovoga kupa je i WER – Croatian Open koji se provodio 23. rujna 2017. u Osnovnoj školi ,,Kajzerica” u Zagrebu. Na natjecanju je sudjelovalo skoro 200 učenica i učenika te mentora iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Srbije. Natjecatelji su bili raspoređeni u tri dobne skupne (1.-4. razred OŠ, 5.-8. razred OŠ i srednjoškolski uzrast). Natjecatelji su trebali riješiti zahtjevne zadatke poput premještanja predmeta, okretanja kotačića, prenošenja tereta i drugih. Najbolji su timovi osim medalja osvojili i ulaznice na svjetsko finalno natjecanje koje će se održati u studenom ove godine u Šangaju.
Izvor: Osnovna škola ,,Antuna Kanižlića” iz Požege[3]
Školsku ekipu OŠ ,,Antuna Kanižlića” činili su Lana Radošić, Egon Hajpek i Erik Hajpek, a u pratnji im je bio mentor Igor Soldić, nastavnik Informatike. Ekipa je ostvarila velik i značajan uspjeh. Na ovome međunarodnome natjecanju zauzeli su 6. mjesto.
Izvor: Osnovna škola ,,Antuna Kanižlića” iz Požege[4]
[1]http://croatianmakers.hr/hr/naslovnica/ (preuzeto 18. prosinca 2017.)
[2] (http://www.034portal.hr/clanak.php?id=27222&naslov=roboticari-kanizliceve-skole-na-dodjeli-nagrada-najboljima- (preuzeto 18. prosinca 2017.)
[3] (http://os-akanizlica-pozega.skole.hr/?news_id=3391#mod_news (preuzeto 18. prosinca 2017.)
[4] (http://os-akanizlica-pozega.skole.hr/?news_id=3391#mod_news ( preuzeto 18. prosinca 2017.)